We krijgen groen licht voor het veilig opschalen van fysiotherapie, maar wat houdt dit precies in voor onze cliënten? Bestaande clienten die wij na 23 maart hebben afgebeld, bellen wij om een eventuele afspraak in te plannen. Nieuwe clienten mogen uiteraard gewoon ons praktijknummer bellen.

Tijdens het telefoongesprek maken wij gebruik van een triage stappenplan om vast te stellen of het veilig en nodig is om naar de praktijk te komen.

Het triage stappenplan: Op iedere vraag moet “Nee” het antwoord zijn, om in aanmerking te komen voor een fysieke behandeling:

  • Heeft u een of meerdere van de volgende (ook milde!) symptonen: neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38º)?
  • Heeft u de afgelopen 24 uur COVID -19 symptomen gehad?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklanten?
  • Is er bij u zelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

Als een van deze vragen met ja beantwoord wordt, valt de patiënt in de categorie rood.

Bij het behoren tot de risicogroep, gaan wij NIET over op face-to-face behandeling

Binnen onze praktijk maken wij gebruik van een strikt hygiëne-protocol.
Later meer hierover